ارسال پاسخ

۲۴ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1759

pvc-asso.ir

آسفالت جاده ها، روشی نوین برای بازیافت لوله و اتصالات pvc 

می توان از ضایعات لوله pvc به عنوان اصلاح کننده در ساخت محصولات قیر برای کاربردهای سنگفرش استفاده کرد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: دریک مطالعه نشان داده شده است که می توان از ضایعات لوله pvc به عنوان اصلاح کننده در ساخت محصولات قیر برای کاربردهای سنگفرش استفاده کرد.


بر اساس این پژوهش در آینده بازیافت pvc به عنوان زیرساخت جاده امکان پذیر است.


پلی وینیل کلراید با قیر سازگار نیست. محققان هند از ضایعات لوله pvc به عنوان اصلاح کننده 3 و 5 درصد در قیر استفاده کردند. زمانی که  pvc می سوزد، دی اکسین را آزاد می کند بنابراین نمی تواند به طور مستقیم با حرارت در دمای بالا گرم شود. ضایعات را می توان به طور ایمن استفاده کرد زمانی که یک ترکیب همگن با قیر در دمای °C160 ایجاد می شود.


برای ایجاد یک مخلوط همگن ضایعات  pvc ابتدا با یک اصلاح کننده شیمیایی بهبود می یابد و سپس با قیر مخلوط می شود. خصوصیات ویسکو الاستیک مخلوط  pvc – قیر مورد مطالعه قرار گرفت، سپس ویژگی های عملکردی  مخلوط قیر ساخته شده از این مخلوط اصلاح شده با مخلوط قیر معمولی مقایسه شد.

 

ضایعات، خواص قیر را بهبود می دهد
نتایج نشان می دهد که ضایعات لوله pvc می تواند با موفقیت در ساخت جاده ها مورد استفاده قرار گیرد. استحکام و پایداری مخلوط بعد از ترکیب ضایعات  لوله  pvc افزایش یافت. همچنین افزایش مقاومت به تغییر شکل دائمی مشاهده شد. این مطالعه در نشریه ساختمان و مصالح ساختمانی جلد 54 صفحات 113 تا 117 به چاپ رسیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد